OM OSS

HUR STARTADE ALLT?

FRÅN IDÉ TILL VERKLIGHET

Möt våra tre grundare – Simon Ziolkowski, Max van der Mars, och Tom Hackenberg – som ligger bakom Skosh. De träffades under sina respektive masterprogram på Lunds Universitet och insåg snabbt att de hade ett gemensamt intresse för hållbarhet och entreprenörskap. Under sina studier upptäckte de tillsammans en dold miljöbov som ingen tycktes uppmärksamma, nämligen rengöringsindustrin. Drivet att skapa en förändring blev startskottet för Skosh.

Läs mer
Founders of Skosh - Simon Ziolkowski, Max van der Mars and Tom Hackenberg
Skosh Team - Mission och Vision

MISSION OCH VISION

GÖR MER MED MINDRE

Hur kommer det sig att industrin som förser världen med produkter för renare hem i själva verket själva inte kan städa upp sitt egna skräp? Mängder av plastavfall, utsläpp med skadliga kemikalier och tunga transporter med rengöringsflaskor bestående av 80-95% vatten.
Med andra ord, städindustrin är en jäkligt smutsig business. Det är här vi kommer in, med buller och bång vill vi förändra den tradiga och ohållbara industrin.
Hur? Med innovativa lösningar och produkter som ser till att du får ett rent hem utan att bekosta planeten.
För att välja miljövänligt ska inte vara svårare än så helt enkelt.

VAD BETYDER "SKOSH"?

EN LITEN MÄNGD

Vi får ofta den här frågan så vi tänkte att det kunde vara bra att ge er lite information om ursprunget av vårt namn.Ordet "skosh" kommer faktiskt från det japanska språket där "sukoshi" betyder "en pytteliten bit" eller "en liten mängd". I Japan uttalas det "skoh shee".Vi valde det här namnet eftersom ni redan har huvudingrediensen för rengöringsmedel hemma – kranvatten – och vi erbjuder den sista "lilla mängden" i form av vår tablett.

HUR STARTADE ALLT?

FRÅN IDÉ TILL VERKLIGHET

Möt våra tre grundare – Simon Ziolkowski, Max van der Mars, och Tom Hackenberg – som ligger bakom Skosh. De träffades under sina respektive masterprogram på Lunds Universitet och insåg snabbt att de hade ett gemensamt intresse för hållbarhet och entreprenörskap. Under sina studier upptäckte de tillsammans en dold miljöbov som ingen tycktes uppmärksamma, nämligen rengöringsindustrin. Drivet att skapa en förändring blev startskottet för Skosh.

Läs mer

MISSION OCH VISION

GÖR MER MED MINDRE

Hur kommer det sig att industrin som förser världen med produkter för renare hem i själva verket själva inte kan städa upp sitt egna skräp? Mängder av plastavfall, utsläpp med skadliga kemikalier och tunga transporter med rengöringsflaskor bestående av 80-95% vatten. Med andra ord, städindustrin är en jäkligt smutsig business. Det är här vi kommer in, med buller och bång vill vi förändra den tradiga och ohållbara industrin. Hur? Med innovativa lösningar och produkter som ser till att du får ett rent hem utan att bekosta planeten.
För att välja miljövänligt ska inte vara svårare än så helt enkelt.

VAD BETYDER "SKOSH"?

EN LITEN MÄNGD

Vi får ofta den här frågan så vi tänkte att det kunde vara bra att ge er lite information om ursprunget av vårt namn.Ordet "skosh" kommer faktiskt från det japanska språket där "sukoshi" betyder "en pytteliten bit" eller "en liten mängd". I Japan uttalas det "skoh shee".Vi valde det här namnet eftersom ni redan har huvudingrediensen för rengöringsmedel hemma – kranvatten – och vi erbjuder den sista "lilla mängden" i form av vår tablett.

TEAMET

Tom Hackenberg

Co-founder

Does not watch Netflix to save streaming CO2 emissions.

Lina Wiessner 

E-commerce Manager

Always brings a tote bag where ever she goes.

Naemi Grässer

Graphic Designer 

Never buys a new piece of clothing, on a mission to buy second hand treasures.

Max van der Mars

Co-founder

Stuffs his jacket full with groceries to prevent buying plastic bags.

Simon Ziolkowski

Co-founder

Can always be found riding his bike. 

Ellen Klofsten

Community Manager

Not even a snowstorm could stop her from walking everywhere. 

Tom Hackenberg - Co-founder of Skosh

Tom Hackenberg

Co-founder

Does not watch Netflix to save
streaming CO2 emissions.

Lina Wiessner - E-commerce Manager at Skosh

Lina Wiessner 

E-commerce Manager

Always brings a tote bag where ever she goes.

Max Van Der Mars - Co-founder of Skosh

Max van der Mars

Co-founder

Stuffs his jacket full with groceries
to prevent buying plastic bags.

Naemi Grässer - Graphic Designer at Skosh

Naemi Grässer

Graphic Designer 

A professional second
hand treasure hunter.

Simon Ziolkowski - Co-founder of Skosh

Simon Ziolkowski

Co-founder

Can always be found riding his bike. 

Ellen Klofsten

Community Manager

Not even a snowstorm could stop her from walking everywhere. 

HELA SORTIMENTET

RENGÖRINGSMEDEL 

Flaskor + Tabletter

VISA PRODUKTER

DISKMASKINSTABLETTER

Plastfria

VISA PRODUKTER

PROBIOTISK RENGÖRING

Aktiva ingredienser 

VISA PRODUKTER

HAPPY SiNK x SKOSH

Städtillbehör

VISA PRODUKTER

TVÄTTMEDEL

Allergi- och barnvänligt

VISA PRODUKTER

HELA SORTIMENTET

RENGÖRINGSMEDEL 

Flaskor + Tabletter

VISA PRODUKTER

DISKMASKINS-
TABLETTER

Plastfria

VISA PRODUKTER

PROBIOTISK
RENGÖRING

Aktiva ingredienser 

VISA PRODUKTER

HAPPY SiNK x
SKOSH

Städtillbehör

VISA PRODUKTER

TVÄTTMEDEL

Allergi- och barnvänligt

VISA PRODUKTER